האם קיימת אלטרנטיבה ראויה לעמלות ניירות ערך של הבנק ?
- י. שלום
- 30 באוק׳ 2019
- זמן קריאה 1 דקות
עודכן: 18 בנוב׳ 2019
חלק גדול מהרווחים של הבנקים מגיע מעמלות, וחלק גדול מהעמלות הוא מעמלות ניירות ערך. הרווח הזה של הבנקים הוא ההפסד שלכם, הציבור שפועל ומחזיק בניירות ערך.

אתם, המשקיעים ומחזיקים בניירות ערך, משלמים על כל הוראה (קנייה ומכירה של מניות, אגרות חוב, קרנות נאמנות, תעודות סל) הרבה כסף. אתם גם משלמים בגין עמלה שנקראת דמי ניהול ובעבר כונתה דמי שמירה, שעד עכשיו לא באמת ברור על מה משלמים אותה.
דמי הניהול האלו הם לפי שיעור מתיק ההשקעות הכולל שלכם; כלומר, תשלמו דמי ניהול גם אם לא ביצעתם שום הוראה כל השנה, גם אם יש לכם רק השקעה אחת. זה לא אמור להיות כך, במיוחד שיש היום מוצרים מתחרים בעלויות הרבה יותר זולות כגון: גמל להשקעה, תיקון 190 או פוליסת חיסכון פיננסי ובנוסף קיימים בתי השקעות (ברוקרים פרטיים) שאצלם אין את עמלת דמי הניהול (פשוט אפס), ואצלם אתם משלמים בממוצע 60%-70% פחות עמלות ניירות ערך מאשר בבנקים.
לדבר על הבנקים כמכלול זה לא נכון: בנק ירושלים, שקלט את פעילות המסחר בניירות ערך (ברוקראז') של כלל פיננסיים לפני כמה שנים (ולאחרונה יש דיווחים שהא רוצה למכור אותה), מספק תחרות טובה לבתי ההשקעות. גם בבנק אגוד יש הצעות אטרקטיביות לפעילים בשוק ההון; ובנק יהב פוטר ציבור גדול מדמי ניהול/ דמי שמירה.
למעשה, בכל הבנקים קיימת אפשרות לקצץ בעמלות ניירות ערך ותמיד ניתן להיעזר באיש מקצוע שמכיר את המערכת מבפנים ואת המוצרים האלטרנטיבים.





תגובות